Bloemen met een missie
Stel je voor: er wordt aangebeld bij je thuis, je doet de deur open en daar staat iemand met een vaas en een prachtig boeket met een mix van bloemen, daar word je toch blij van? En dat is nu precies wat de mannen van Bloomon willen. Bloemen brengen immers sfeer en een beetje geluk in huis!
Bloomon: hoe het begon
Vaak neem je een bosje bloemen mee tijdens het boodschappen doen, wel zo makkelijk. De bloemen zijn vaak verpakt in plastic en worden tussen de boodschappen in de (fiets)tas gepropt. Dat is heel slecht voor de bloemen. En waar zijn de bijzondere soorten gebleven? Wie vertelt het verhaal achter de bloem en hoe je ze verzorgt? Natuurlijk zijn er genoeg prachtige boeketten te verkrijgen bij een bloemenkiosk op de brug of in een speciale bloemenwinkel, maar de mannen achter Bloomon wilden het toch anders.
Bloemenindustrie op z’n kop
In het hart van Amsterdam kwamen Patrick en zijn vrienden Bart en Koen samen voor een brainstorm. De uitkomst werd een nieuw concept: de weg tussen de kweker en ieders voordeur moest zo kort mogelijk worden. Daarna spraken ze af met de beste bloemenkwekers van Nederland. Samen gingen ze de uitdaging aan om de bloemenindustrie op zijn kop te zetten! Bloomon was geboren.
Meer dan alleen bloemen
Ambitieus als zij zijn, wilden ze toch meer dan dat. Het moest een speciale ervaring worden. Er werd een (bekende) bloemenkunstenaar ingeschakeld. Het verrassingselement van verschillende boeketten, gecombineerd met hun voorliefde voor design, is iets waar zij vol op inzetten. Daarom is er ook een sterk creatief team in de arm genomen om een verpakking op maat te ontwerpen en verhalen te vertellen over de (bijzondere) bloemen in de boeketten.
Missie
Na anderhalf jaar is Bloomon niet meer weg te denken. Sterker nog: na Nederland is het concept van Bloomon ook van start gegaan in België, Duitsland en Engeland. Hun missie is en blijft mensen een beetje geluk te bezorgen in de vorm van bloemen, geweldig toch!
Wil jij meer weten over of kennismaken met Bloomon? Kijk op
Photocredits: Bloomon