Groentje in de stad

Onlangs kreeg ik een prachtig vormgegeven boek over tuinieren en creatief omgaan met planten en bloemen in handen. Het is geschreven door Margo Togni, die in Amsterdam op 4-hoog haar balkontuintje maakte. Onder de naam ‘Groentje’ deelde ze haar groene levensstijl, in eerste instantie alleen met haar familie en vrienden, toen via blogs en social media, en nu ook met een boek: Groentje – inspiratie voor je eigen groene levensstijl.

Groentje in de stad

In ‘Groentje’ laat Margo zien hoe leuk, mooi en makkelijk het is om met planten te werken in huis en in de keuken. En planten komen op alle mogelijke manieren aan bod: van de hippe kamerplant tot zelfgemaakt lavendelijs, van de geur en kleur van zelf geteelde bloemen tot lekkere gerechten van eigen kweek.
Het werken met planten, kruiden en bloemen is niet alleen ongelooflijk leuk maar geeft ook rust in je hoofd en is bovendien goed voor je gezondheid en de natuur!

Over de schrijfster

Margo Togni is een jonge bloemiste én grafisch vormgeefster. En ze houdt van puur en biologisch eten en reist graag de wereld over om nieuwe inspiratie op te doen voor haar werk en voor haar recepten. Hiernaast ze is veel in de weer met haar kamerplanten en haar eigen tuin op 4-hoog in Amsterdam. Hier verbouwt ze kruiden en groenten die ze, behalve in smakelijke gerechten, ook verwerkt in beautyproducten. (Bron: bol.com)

Beoordeling

Vriendin en contributor (bij bodyandmind.amsterdam) Mirjam van Klink is van oorsprong bloemiste. En ze geeft workshops bloemschikken en workshops spelen met natuur. Haar mening: ‘”Het is een leuk boek. Inspirerend en laat veel in de breedte van bloemen en planten zien. Er zit vast voor elk wat wils in. Het is informatief en er worden veel leuke ideeën aan de hand gedaan. En het is heel persoonlijk geschreven. Mooi van kleur en mooie foto’s. Een mooi geheel. ”

GroentjeOver het boek

Wij raden het boek dus van harte aan! Ben je nieuwsgierig geworden? Het boek kost 19,95 en je kunt het boek op bol.com bestellen of in de boekhandel kopen.

Photocredits: facebook.com/blog.groentje/ en bol.com